A hangterápia, frekvenciaterápia különösen javasolt a figyelemzavarral, azaz a koncentráció megtartásával küzdő gyermekeknek. Akár hároméves kortól egészen az iskola ötödik osztályáig kifejezetten fontos szerepe lehet, azonban a különböző életkorokban bizonyos esetekben másra hat. A speciális rezgések fiatal korban segíthetik a motorikus fejlődést, a mozgáskoordinációt, illetve a beszéd, valamint írás- és olvasási készségeket is. A hangterápiát az anya és a gyermek természetesen együtt is igénybe veheti a terápiát ahol a gyermek olyan korú, ahol ez egyedül ez nem lehetséges.
Miért koncentrál tovább, vagy jobban egy alsó tagozatos gyermek a szünetek után az iskolában?
Mit teszünk néha rosszul ha (túl)fegyelmezzük a “rendbontást” a folyosón?
Egy ötödik osztályos gyermek agya hasonló méretű a felnőtt agyhoz. Az agy oxigén igénye hatalmas, a gyermekek tüdeje abban a korban azonban csak nagyjából harmad akkora, mint egy felnőtteké. A szaladgálás, kiabálás az egyéb “izgalom” kitágítja a tüdő hólyagocskákat, emelkedik a pulzus, több oxigéndús vér áramlik az agyhoz is. Ez az ami javítja a koncentrációt. Ebben az esetben hasonlóan hat a nitrogén monoxid szint emelése. A nyugodtabb alvás együtt jár a tanulási készségek javulásával is. Azt szokták mondani hogy a kisebb gyermekek alvás közben “Tanulnak”. A napközben megszerzett információ este, azaz éjjel áll vagy rendeződik össze értelmezhető képekké. A gyermekek legnagyobb iskolai problémája a szorongás által kiváltott pszichés zavarok, az esetleg ebből kialakult betegségek. A szorongó gyermek gyakrabban beteg. Az iskolákban a lányok gyakrabban betegek, mert a feladat iránti elkötelezettségük általában nagyobb, mint a velük egykorú fiúké. Ez egy különösen érzékeny kor egészen 7-8 évesig. Ebben az időszakban “kövesedik” meg a jellem, az attitűd, amely a későbbi döntéseink alapvető irányát tudat alatt meghatározza.